Månedens billede er valgt af Birgit Sørensen og begrundelsen for billedet er, at i Glamsbjerg har man altid været god til at samles om en god byfest,
På arkiv.dk kan man finde en billedserie fra byfesten i 1962, kaldet Eventyrfesten. Teksten til billederne lyder sådan:
“Der skal skaffes midler til at bygge Glamsbjerghallen, så der indledes med fagenes vognoptog arrangeret af Hjalmar Hansen. Her deltager malerne, smedene, tømrerne, elektrikerne, snedkerne, Falck, arbejdsmændene, Glamsbjerg emballagefabrik, betonvarefabrikken, landmændene og vognmændene.
Kl. 14 begynder eventyrvogntoget bygget over H. C. Andersens eventyr. Det er Kavli, Glamsbjerg savværk, Glamsbjerg emballagefabrik, Snedkermester Dixen, Snedkermester Axelsen, brødrene Østergaard, Gyfa og gartneriet Mose, som har skabt hver sin vogn.”
Billedet, der er valgt, viser Glamsbjerg hornorkester med politi i spidsen af optoget.
